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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 26 Sep 2014 12:44 
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Corregida la viñeta de Kraus.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 27 Sep 2014 21:30 
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Thomas Jordan (c1614-1685). He was probably born in London. He trained as a boy actor with the King's Revels Company and was later attached to the Red Bull Theatre. Shortly before the Restoration he began writing musical entertainments for the livery companies, and between 1671 and 1684 he wrote at least 12 Lord Mayor's triumphs. He delighted in poetry and music, describing them as the ‘Twins of Fancy’. His circle included the musicians John Gamble, Theophilus Fitz (d 1708), Walter Yeokney (d 1665), John Playford and William Lawes, on whom he wrote the famous line ‘Will Lawes was slain, by such whose Wills were laws’ (The Musical Companion, RISM 16725). He penned a commendatory poem to Gamble's 1659 book of Ayres and Dialogues, and prefaced the songs with ‘A Defence for Musick in its Practique and Theorie’. He also copied the first catalogue and several of the lyrics in Gamble's commonplace-book. Jordan's own anthology of Cavalier poems with music contains a mixture of political medleys, ballads, love poems and jigs set to anonymous popular tunes and to music by Gamble, Yeokney, John Wilson, Thomas Gibbes, Davis Mell and Mr (?John) Taylor.

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The Cheaters Cheated, jig (1664). I can dance and I can sing.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 06 Oct 2014 22:27 
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Salvatore Sciarrino (*1947) Nació en Palermo. Sciarrino ha tenido una formación casi exclusivamente autodidacta, formándose con el estudio de obras clásicas y modernas. Sólo fue orientado por Antony Titone y Turi Belfiore, con quien realizó un curso en 1964. Empezó a componer en 1959. La primera audición de una de sus obras fue en 1962, en la «Semana de la Nueva Música» de Palermo. Sciarrino considera que las obras que compuso entre 1959 y 1965 pertenecen a su periodo de formación. Empezó a ser reconocido a finales de los años 1960 por obras como la Sonata per due pianoforti (1966) y la Berceuse per orchestra (1967-1968).En 1969 dejó su ciudad natal y se trasladó a Roma para seguir el curso de Franco Evangelisti sobre música electrónica en la «Accademia di S. Cecilia». En 1977 se fue a vivir a Milán y, finalmente, en 1983, a Città di Castello (Umbría), donde actualmente reside.

En 1978 fue nombrado Director Artístico del Teatro Comunale de Bolonia, puesto que desempeñó hasta 1980. Sciarrino ha desempeñado muchos puestos en la enseñanza, siendo profesor del conservatorio desde 1974 e impartiendo clases en el «Conservatorio Giuseppe Verdi» de Milán (1977-1982), en el Conservatorio "Cherubini" de Florencia y en el conservatorio de Perugia. En 1996 se retiró de su actividad oficial como docente. También ha desempeñado un importante papel como teórico y divulgador, siendo algunas de sus obras escritas «Le figure della musica da Beethoven a oggi» (Ricordi, 1998) y «Carte da suono scritti 1981-2001» (CIDIM - Novecento, 2001). Entre los premios recibidos por Sciarrino destacan el Premio de Composición Musical Príncipe Pierre de Mónaco (2003) de la «Fundación Príncipe Pierre de Mónaco» por la ópera Macbeth (2002) y el «Premio Internazionale Feltrinelli» (2003).

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Vanitas, natura morta in un atto (1981). L'eco.

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Lohengrin, azione invisibile (1982-1984). Scena II.

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Perseo e Andromeda, ópera en un acto (1990). Prima di sera.

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Luci mie traditrici, opera in due atti (1996-1998). Scena VII.

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Infinito nero, estasi di un atto (1998). Final.

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Macbeth, tre atti senza nome (da Shakespeare) (2002). Scena III del acto primero.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 12 Oct 2014 11:57 
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Joseph-Nicolas-Pancrace Royer (ca. 1705-1755) He was born in Turin. His father was sent by Louis XIV to be the intendant of gardens and fountains at the court of Savoy; the family returned to Paris when Royer was still an infant, although he did not become naturalized until July 1751, less than four years before his death. For 25 years he was a central figure in Parisian musical life, with responsibilities at court, the Opéra and the Concert Spirituel. He acquired a great reputation for playing the harpsichord and organ (Laugier) and as a composer, was a brilliant and influential contemporary of Rameau through much of the latter's career. His first operatic essay was to contribute music to an opéra comique at the 1725 Foire St Laurent (Le fâcheux veuvage). His first term as maître de musique at the Paris Opéra (1730–33) saw the premières of his own Pyrrhus, with sets by Giovanni Niccolò Servandoni (1730), and Rameau's Hippolyte et Aricie (1733). Important court appointments included maître de musique des enfants de France, jointly held with J.-B. Matho, and maître de musique de la chambre du roi. At the Opéra his principal successes were Zaïde, reine de Grenade (1739) and Le pouvoir de l'Amour (1743). In 1744 he began work on Voltaire's libretto Pandore, destined for the dauphin's wedding in 1745 but set aside in favour of a revival of Zaïde. The Duke of Luynes recounted the circumstances of the composition of the ode La fortune in 1746. The dauphin, just turned 17 but already possessing a good baritone voice as well as considerable talent, suggested to Royer that he should set the text of J.-B. Rousseau. Although the verses were described as ‘not being made to be sung’, Royer turned out a 45-minute divertissement, which the prince sang in his sisters’ apartments, surprising the courtiers, since he had only just begun music lessons. The work was repeated at court and at the Concert Spirituel by the much-admired baritone Benoit.

From 1748 until his death, Royer's energies were mainly directed to the enhancement of standards and repertory of the Concert Spirituel; included were his own revision of Gilles' Messe de Requiem (1750), the revival of Rameau's In convertendo (1751) and the first French performances of Pergolesi's Stabat mater (April 1753). He also introduced symphonies by composers such as C.H. Graun, Hasse, Jommelli and J.W.A. Stamitz. In 1753 he returned to the Paris Opéra as inspecteur-général. He had resumed work on Prométhée et Pandore in 1752 (without consulting Voltaire) and by late 1754 was revising it for performances planned for winter 1756; Voltaire accused Royer of having ‘sacrificed me to his semiquavers’ and was only placated by the composer's sudden death in January 1755: ‘God wishes to have his soul and his music’. At the same time, the Duke of Luynes paid tribute to a ‘very knowledgeable man, with an exceptional taste for melody’. Others spoke of him as being ‘an agreeable character and most polite’. An elaborate memorial service, given by the musicians of the royal chapel and the Paris Opéra a year after Royer's death, was directed by Mondonville, and included the latter's De profundis and Royer's arrangement of Gilles' Requiem.

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Pyrrhus, tragédie lyrique (1730). Final.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 17 Oct 2014 22:36 
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Berthold Goldschmidt (1903-1996) He was born in Hamburg, Germany. His musical career began in earnest during the heyday of the Weimar Republic. While studying philosophy at the University of Hamburg, he was encouraged by the Italian composer Ferruccio Busoni to write music. In 1922, Goldschmidt entered the Berlin Hochschule für Musik and joined Franz Schreker's composition class, where his fellow pupils included Ernst Krenek, Alois Hába, Felix Petryek, and Jascha Horenstein. He also studied conducting, played freelance for the Berlin Philharmonic Orchestra, and in 1923, coached the choir for the Berlin premiere of Arnold Schoenberg's Gurre-Lieder. In 1925, Goldschmidt achieved his first major success with his Passacaglia, Op. 4, which earned him the prestigious Mendelssohn Prize. Hailed as one of the brightest hopes of a generation of young composers, Goldschmidt reached the premature climax of his career with the premiere of his opera Der gewaltige Hahnrei in Mannheim in 1932.

This triumph happened on the eve of the Nazi takeover of Germany, which quickly destroyed Goldschmidt's livelihood. Like many Jewish composers (and other composers considered subversive of the Germanic purity of the Third Reich), Goldschmidt had his work condemned as "degenerate music" by the regime. There was no place in German musical life for Goldschmidt since performances of his work were banned and he was barred from conducting orchestras. Goldschmidt resorted to earning a living by giving piano lessons, before finally leaving the country on the advice of an SS officer and emigrating to England in 1935.

During World War II, Goldschmidt worked for the BBC and served as the Music Director of its German Service in 1944-47. While taking jobs in conducting, Goldschmidt also composed works such as the Ciaccona Sinfonica, concertos for violin, cello, and clarinet, and the opera Beatrice Cenci. The English attitude towards Goldschmidt's music was generally indifferent. Even though Beatrice Cenci, an opera based on the 1819 play The Cenci by Percy Bysshe Shelley, won first prize in the 1951 Festival of Britain opera competition, Covent Garden refused to mount a production. Neglected by the musical establishment, Goldschmidt decided to abandon original composition in 1958. For the next six years, he collaborated with Deryck Cooke on producing a performing edition of Gustav Mahler's Tenth Symphony. On 13 August 1964, at the Proms, Goldschmidt conducted the London Symphony Orchestra in the world premiere of the Cooke realization.

The last years of Goldschmidt's life witnessed a renewed interest in the composers of so-called "degenerate music." In 1983, to mark Goldschmidt's 80th birthday, friend and conductor Bernard Keeffe mounted a run-through (the only performance in the UK to date) of scenes from Der gewaltige Hahnrei at Trinity College of Music in London. This performance was attended by David Drew, which led to a publishing collaboration with Boosey & Hawkes. This revival led to performances of his work in the United States and Germany, new recordings, and the recovery of a number of lost manuscripts. His opera Beatrice Cenci, rejected in 1951, was given a concert performance in 1988 and a fully staged performance in 1994. Goldschmidt had resumed composing in 1982 with the Clarinet Quartet and penned his final work, the Deux nocturnes, just before his death in London at the age of 93.

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Der gewaltige Hahnrei, tragicomedia musical en tres actos (1929–1930). Fragmento del acto primero.

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Beatrice Cenci, ópera en tres actos (1949–1950). Fragmento del acto primero.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 21 Oct 2014 23:25 
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I'm utterly amazed by the work you did in this thread.
Thank you.


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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 22 Oct 2014 8:01 
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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 23 Oct 2014 1:48 
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¿Sabéis si hay alguna forma de encontrar Colas Breugnon, de Kabalevsky? Por google sólo veo un vinilo de los 70 y un CD de Olympia inencontrable. Siempre la he querido escuchar, me encanta su obertura.

Me parece increíble que nadie se haya vuelto a plantear grabarla o reeditar estas grabaciones, ni en Rusia ni fuera... Si el resto de la ópera tiene la chispa de la obertura, seguro que podría ser una ópera muy popular.


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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 24 Oct 2014 22:21 
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Tsippi Fleischer (*1946) She was born in Haifa, Israel, of Polish-born parents, and grew up in a mixed Jewish-Arab environment. She studied piano and theory at the Rubin Conservatory of Music and graduated from the Haifa Reali School, later pursuing degrees in music, Hebrew language, Middle Eastern history, and Arabic language and literature. In 1978 she married comparative linguist Aharon Dolgopolsky and had one son. She teaches at Bar-Ilan University and Levinsky Institute in Tel Aviv.

Oasis, ópera para niños (2010). Escena primera.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 31 Oct 2014 23:40 
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Vicente Martín y Soler (1754-1806) He was born in Valencia and studied music in Bologna under Giovanni Battista Martini. His first opera was Il tutore burlato (1775), to an Italian libretto adapted from Giovanni Paisiello's La frascatana, which in turn was based on a play of the same title by Filippo Livigni. This was premiered in 1775 at the Teatro Real Coliseo in San Lorenzo de El Escorial, north of Madrid. In 1776 or 1777 the composer had the libretto translated into Spanish and put it into zarzuela form, adding spoken dialogue, as La madrileña, o El tutor burlado. This was performed in Madrid during 1778, by which time Martín y Soler was back in Italy.

In 1777, he travelled to Naples, where he composed for the Teatro di San Carlo. During this period, he worked with choreographer Charles le Picq to compose four ballets d’action: La Griselda (1779, derived from the libretto by Apostolo Zeno), I ratti sabini (1780), La bella Arsene (1781), and Tamas Kouli-Kan (1781, an interpretation of Vittorio Amedeo Cigna-Santi's libretto). He also worked with Zeno on an opera seria, Andromaca, in 1780. In addition, he composed two mezzocarattere ballets, La sposa persiana (1778) and Il barbiere di Siviglia (1781, based on the play by Beaumarchais). At Naples he also worked with court librettist Luigi Serio on the composition of opera seria, producing Ifigenia (1779) and Ipermestra (1780).

In 1785 he moved to Vienna, where he enjoyed great success with three operas composed to texts by Lorenzo Da Ponte, who was simultaneously collaborating with Mozart and Antonio Salieri. These three comedies were Una cosa rara (1786, based on the play La luna de la sierra by Luis Vélez de Guevara); Il burbero di buon cuore (1786, based on the play by Carlo Goldoni); and L'arbore di Diana (1787). He is credited with introducing, in Una cosa rara, the waltz to Vienna; and a melody from the same work is quoted by Mozart in the banquet scene in Act 2 of Don Giovanni (1787).

In 1788, Soler was invited to the Russian court at St. Petersburg, where he wrote three Russian language operas, The Unfortunate Hero Kosmetovich (1789, libretto written in part by Catherine the Great), Melomania (1790), and Fedul and his Children (1791, with Vasili Pashkevich). Moving to London for the 1795 season, he provided three more Italian language operas: La capricciosa corretta (libretto again by Lorenzo Da Ponte, partly adapted from Shakespeare's The Taming of the Shrew); L'isola del piacere and Le nozze de' contadini spagnuoli. He returned to St. Petersburg and was appointed maestro di capella at the Smolny Institute (then called the Educational Society of Noble Maidens) in 1796. After returning to St Petersburg, he wrote his last opera, La festa del villaggio (1798). He also wrote a number of tragic ballets during his residence as Court Composer there, including Didon abandonée (1792), Amour et Psyché (1793, based on Psyché by Molière, Corneille and Philippe Quinault), Tancrède (1799) and Le retour de Poliorcète (1799). He died, still in his post, in 1806.

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Il tutore burlato (La Madrileña), opera buffa en tres actos (1775). Quinteto del acto primero, Dime incostante traidor.

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Ifigenia in Aulide, dramma per musica en tres actos (1779). Aria del acto primero, NAlle tempeste in seno.

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Una Cosa rara ossia Belezza ed onestà, dramma giocoso en dos actos (1786). Dueto del acto primero, Un briccone senza core.

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La capricciosa corretta, ópera cómica en dos actos (1795). Quinteto del acto primero, Toglitti agl'occhi miei.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 08 Nov 2014 0:26 
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Michael "Mikis" Theodorakis (*1925) Nació en la isla de Chios, Grecia. Desde su infancia comenzó a componer antes de recibir lecciones de música o saber tocar instrumento alguno. Pasó sus primeros años en diversas ciudades griegas de provincia, como Mitilene, Giannina, Cefalonia, Pirgo, Patras y, principalmente, Trípolis. Es allí donde da su primer concierto en un coro que formó cuando apenas había cumplido diecisiete años. También a aquella edad comenzó su incursión en el mundo de la política. Eran los años de la Segunda Guerra Mundial, y el joven Mikis se unió a la resistencia, primero contra la Italia fascista y después contra la Alemania nazi, aunque también es cierto que antes había pertenecido a grupos fascistas del régimen de Ioannis Metaxas. Ayudando a familias judías a escapar de las autoridades germanas es detenido y torturado por los italianos en 1943. En 1954 obtiene una beca para completar estudios en París, donde se inscribe en el conservatorio y estudia análisis musical bajo la dirección de Olivier Messiaen, y dirección de orquesta con Eugène Bigot. En este período Mikis estudia con intensidad la tradición musical occidental. Compone el ballet Antígona para Ludmila Tcherina, que es representado en el Covent Garden, y también algunas bandas sonoras. En 1957 obtiene el primer premio del Festival de música de Moscú por su Suite No. 1 para piano y orquesta. Al mismo tiempo escribe diversas piezas sinfónicas y de cámara. Darius Milhaud le propone para el premio de Mejor compositor europeo .

En 1960 regresa a Grecia. Su vuelta a la patria no es solo física, sino también artística y espiritual. Theodorakis considera completa su formación musical clásica e inicia un período que estará enormemente influido por la música tradicional y popular griega, aunque sin desdeñar la importante formación recibida en Francia. La primera obra escrita en este período es la versión musical del poema Epitafio, de Yannis Ritsos. Con una música de sólida estructura pero de aliento popular, Theodorakis comienza una verdadera revolución en la escena musical griega: acercar la gran poesía de la Grecia moderna a una inmensa mayoría de público a través de música de genuina raíz popular y de gran calidad artística. Compone decenas de canciones que ponen música a la mejor poesía griega moderna. Funda la Pequeña Orquesta Sinfónica de Atenas, y realiza multitud de conciertos en toda Grecia dando a conocer su obra y gozando de enorme aceptación y popularidad. Pone música a los poemas de los premio Nobel Yorgos Seferis y Odysseas Elytis, que así pasan a ser verdaderamente conocidos y aprendidos de memoria por todo el pueblo griego, teniendo una influencia importantísima en la renovación de la lengua y cultura de la Grecia moderna.

En 1963, tras el asesinato de Gregoris Lambrakis funda las Juventudes Lambrakis. Es elegido por primera vez diputado por la alianza de socialistas y comunistas EDA. Ese mismo año compone la música para Zorba el griego, la película de Michalis Cacoyiannis interpretada por Anthony Quinn. El tema principal, conocido como la danza del Syrtaki, se convierte en un éxito internacional y es uno de los más importantes sellos de identidad de Grecia. El 21 de abril de 1967 una junta militar de extrema derecha da un golpe militar y se hace con el poder en Grecia. Theodorakis pasa a la clandestinidad y funda una organización de resistencia contra la dictadura. Los coroneles prohíben incluso la audición de su música, y en agosto del mismo año le capturan y encarcelan durante cinco meses. Tras una larga huelga de hambre es desterrado con su mujer Myrto y sus dos hijos, Margarita y Yorgos, al pueblo de Zatuna, en la Arcadia; posteriormente es recluido en el campo de concentración de Oropos.

Durante todo este período compone sin descanso canciones contra la Junta. En el extranjero algunos griegos exiliados como Melina Mercouri y María Farandouri reciben estas canciones y las interpretan. Su salud sufre las condiciones del arresto y las huelgas de hambre. Se produce un movimiento de solidaridad por parte de artistas e intelectuales de todo el mundo como Arthur Miller, Laurence Olivier, Yves Montand, Dmitri Shostakóvich, Leonard Bernstein o Harry Belafonte. Finalmente se decide su exilio a Francia, donde llega en abril de 1970. En el exilio dedica todas sus fuerzas a la lucha contra la dictadura. Recorre diversos países realizando conciertos, charlas y manifestaciones. Sus canciones se convierten en un símbolo de la resistencia contra el fascismo, no sólo en Grecia, sino también en otros lugares como España, Portugal, Palestina, Kurdistán o Irán. Se encuentra con políticos e intelectuales como Pablo Neruda, Salvador Allende, Gamal Abdel Nasser, Tito, François Mitterrand y Olof Palme. En 1972, durante una gira por Israel, Igal Alon le solicita enviar un mensaje al entonces líder de la OLP Yasser Arafat. En esta época compone algunas de sus obras más significativas, como son la música para el Canto General de Pablo Neruda o las bandas sonoras de las películas Estado de Sitio de Costa-Gavras y Serpico de Sidney Lumet.

En 1974, tras la fallida intervención en Chipre por parte de los coroneles y la caída del régimen fascista, regresa a Grecia. Continúa con sus dos facetas, artística y política. Es elegido en dos ocasiones diputado (1981-1986 y 1989-1993) y nombrado Ministro en el gobierno de coalición entre centro derecha y comunistas de Constantinos Mitsotakis. En 1983 recibe el Premio Lenin de la paz. Trabaja incansablemente por la mejora de las relaciones entre Grecia y Turquía, dirigiendo en numerosas ocasiones conciertos en varias ciudades turcas. También es importante su campaña contra la energía nuclear tras la catástrofe de Chernóbil. En los últimos años ha venido realizando campañas a favor de diversas causas humanitarias y por los derechos humanos, fundamentalmente a través de conciertos. También ha expresado su oposición a la actuación de la OTAN en la Guerra de Kosovo o la Invasión de Iraq. En 2000 fue propuesto para el Premio Nobel de la Paz. Recientemente, ha formado parte de las numerosísimas manifestaciones de los griegos en contra del gobierno heleno debido a sus medidas de austeridad. El anciano fue protegido de los gases lacrimógenos (lanzados por la policía) gracias a gran parte de la masa de manifestantes.

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Medea, ópera en dos actos (1988–1990). Fragmento.

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Elektra, ópera en dos actos (1992–1993). Fragmento.

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Antigone, ópera en dos actos (1995–1996). Fragmento.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 08 Nov 2014 15:42 
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Gracias por estas referencias de óperas basadas en clásicos de la literatura grecorromana (que me interesan especialmente).

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 08 Nov 2014 15:47 
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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 08 Nov 2014 16:23 
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Ubicación: Nibelheim (obviamente)
He buscado un poquito por ahí y veo que faltan referencias a otras dos óperas que tambien abordan (una de ellas de forma algo tangencial) temas basados en la mitología y la literatura griega: I Metamorphossis tou Dionissou / (Kostas Karyotakis) (1984-1985) y Lysistrata (1999-2001). Con ellas está completa la producción operística stricto sensu de este compositor griego.

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 Asunto: Re: La otra ópera
NotaPublicado: 08 Nov 2014 19:57 
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Que yo sepa no están grabadas, y como sólo pongo grabaciones comerciales en las viñetas...

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